Optimizare site – alegerea domeniului

Domeniul se alege tinand cont de doi factori majori: specificul afacerii tale si cuvintele cheie folosite de catre utilizatorii care cauta serviciile/produsele pe care le oferi.

Deoarece motoarele de cautare acorda o importanta majora numelui de domeniu, alegerea domeniului trebuie sa fie una informata pentru a asigura succesul afacerii tale pe internet.

Domeniul este “adresa” la care web site-ul tau poate fi gasit, el are forma http://www.numedomeniu.com. Numele de domeniu este unic si iti asigura o identitate proprie pe internet, el trebuie sa contina cel putin un cuvant cheie legat de produsul sau serviciul pe care web site-ul tau il promoveaza/vinde.

Utilizatorii folosesc cuvintele cheie pentru a gasi ce au nevoie prin motoarele de cautare. In urma unei cautari dupa cuvinte cheie, motorul de cautare afiseaza paginile de rezultate in ordinea descrescatoare a relevantei (pornind de la cel mai relevant catre cel mai putin relevant) web site-urilor care contin serviciul sau produsul cautat. La stabilirea relevantei contribuie in mare parte numele domeniului. De aceea numele domeniului trebuie sa contina exact cuvintele cheie pe care le folosesc utilizatorii care cauta serviciile/ produsele pe care tu le oferi. De exemplu daca web site-ul tau vinde medicamente naturiste, la prima vedere numele domeniu potrivit ar fi www.medicamentenaturiste.com, dar la o analiza mai atenta, putem vedea ca doar 94 de utilizatori pe zi cauta medicamente naturiste, iar competitia pentru acest cuvant cheie este de 884.000, deoarece marea majoritate cauta “produse naturiste” (1020 cautari/zi- competitie 1.300.000) si “tratamente naturiste” (588 cautari/zi- competitie 610.000). Numele de domeniu “medicamente naturiste” nu mai pare o alegere asa de buna. Dar ce alegem? Daca va puteti permite servicii complete de SEO, SEM si Web marketing, atunci este preferabil sa alegi cuvantul cheie cu competitie mai mica, dar care are un volum suficient de cautari, astfel aveti mai multe sanse sa ajungeti in primele pagini de rezultate ale motoarelor de cautare pentru cuvintele cheie.

Sufixul domeniului (ex.: “.ro”, “.com”, “.edu“, “guv”, “.org”, “.biz”, “.info” etc) desemneaza fie tipul organizatiei ( ex. “.com”- organizatie comerciala”, “.edu”- organizatie educationala), fie tara de provenienta a web site-ului (ex.: “ .ro”- Romania, “.it”- Italia, “.au”- Australia, etc). Cel mai potrivit sufix pentru un web site international este “.com”, dar se intampla ca pe acest domeniu sa fie deja luate toate variantele de nume de domeniu pe care le doresti. In acest caz poti alege un alt sufix precum “.biz” sau un altul pe care mai este inca valabil numele de domeniu pe care il doresti. Sufix-ul de tara este potrivit pentru web site-ul firmelor nationale, care nu urmaresc atragerea clientilor straini. Deoarece utilizatorii de internet din Romania folosesc in mare parte motorul de cautare specific pt tara lor (ex.: www.google.ro), firmele care au ca target numai utilizatori din Romania vor alege un domeniu cu sufix-ul “.ro”. Un alt factor care contribuie la relevanta unui web site pentru un cuvant cheie il reprezinta concordanta dintre tara si limba in care cauta utilizatorul si tara si limba web site-ului, dar si pentru ca uneori utilizatorii nu folosesc motoarele de cautare, ci scriu direct domenii in casuta de adresa a browser-ului ( de exemplu, cineva care cauta tratamente naturiste oferite de firme romanesti, va scrie www.tratamentenaturiste.ro).

In concluzie, inainte de a alege un domeniu pentru web site-ul tau, informeaza-te ce cuvinte cheie folosesc utilizatorii care cauta produsele/serviciile pe care tu le oferi, analizeaza competitia pentru acele cuvinte si nu uita sa iei in considerare specificul afacerii tale.

You may also like...