SEO – Optimizarea onpage a site-urilor

SEO este acronimul termenului „Search Engine Optimization” – optimizarea pentru motoarele de cautare. SEO este procesul in urma caruia se obtine imbunatatirea traficului organic (care vine de la motoarele de cautare) atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ.

In general, cu cat un web site va aparea mai devreme si mai sus in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare, cu atat site-ul va avea mai multi vizitatori. Cu cat cuvintele cheie pentru care web site-ul apare in paginile de rezultate sunt mai relevante pentru domeniul in care se inscrie web site-ul, cu atat se va imbunatati traficul organic din punct de vedere calitativ, adica va avea o rata de conversie mai mare (mai multi vizitatori se transforma in clienti).

Inainte de a concepe o strategie de optimizare a unui web site, se analizeaza cateva elemente fara de care nu se poate concepe o strategie de succes: cunoasterea modului in care functioneaza motoarele de cautare, cunoasterea particularitatilor domeniului de activitate in care se inscrie web site-ul, ce cuvinte cheie folosesc utilizatorii pentru a gasi informatiile, produsele sau serviciile pe care web site-ul in cauza le ofera, volumul de cautare a fiecarui cuvant cheie care urmeaza a fi folosit in optimizare, precum si cunoasterea competitiei atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ.

Optimizarea primara a web site-ului se refera la editarea continutului si a codului HTML astfel incat ambele sa creasca relevanta web site-ului pentru cuvinte cheie specifice si pentru a facilita indexarea web site-ului de catre motoarele de cautare. Deoarece optimizarea pimara este strans legata de structura web site-ului, se recomanda incorporarea elementelor de SEO inca din faza de proiect. Aplicarea retroactiva a elementelor de SEO poate implica modificari radicale in structura web site-ului, uneori fiind necesara refacerea lui integrala.

Optimizarea onpage este necesara, dar singura, fara optimizare offpage nu poate aduce garantat pozitii pe prima pagina pentru cuvintele cheie dorite, cu exceptia celor care au competitie mica si competitori slabi.

You may also like...